Δευτέρα 30 Μαρτίου 2015

  ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΠΡΙΝ ΑΓΟΡΑΣΟΥΜΕ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

 Οταν η αγορά αυτοκινήτου ήταν ανοδική οι τιμές των μεταχειρισμένων ήταν αντίστοιχα υψηλές κυπήρχαν στιγμές που παρακαλούσαμε για να ρίξουμε την τιμή κατά μερικές εκατοντάδες ευρώ, ενώ σε πολλές περιπτώσεις η αγγελία που βλέπαμε σήμερα δεν ίσχυε την επόμενη μέρα μιας και το αυτοκίνητο είχε πουληθεί.
Η εποχή της ευφορίας πέρασε και πολύς κόσμος βρέθηκε με καινούργια αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού, τα οποία πλέον είτε δεν μπορεί να αποπληρώσει, είτε να τα συντηρήσει, με αποτέλεσμα να τα πουλάει όσο-όσο. 
Αυτομάτως η αγορά γέμισε μεταχειρισμένα, τα οποία όμως δεν μπορούσαν να απορροφηθούν. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την υπέρμετρη πτώση των τιμών.

Σήμερα είναι μια πολύ καλή εποχή για αγορά μεταχειρισμένου. Οι επιλογές είναι πολλές και οι τιμές πολύ προσιτές. 
Ωστόσο το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο κρύβει κάποιες παγίδες, που το καινούργιο δεν κρύβει. 
Εκεί που στο καινούργιο απλά πηγαίνουμε στην αντιπροσωπεία υπογράφουμε τα χαρτιά, παίρνουμε το κλειδί και φεύγουμε, στο μεταχειρισμένο η διαδικασία είναι πιο πολύπλοκη και χρονοβόρα. 
Αν δεν έχετε χρόνο και όρεξη τότε καλύτερα να στραφείτε προς την αγορά καινούργιο μιας και μπορεί να βρεθείτε μπροστά σε δυσάρεστες εκπλήξεις.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή....
Αρχικά ξεκινάμε με έναν οπτικό έλεγχο
Δεν χρειάζεται να είστε ειδικοί για να καταλάβετε αν ο προηγούμενος κάτοχος φρόντιζε το αυτοκίνητο του. 
Γρατζουνιές, θολωμένα φανάρια, γδαρμένοι προφυλακτήρες, κομμένα λάστιχα καθαριστήρων υποδεικνύουν έναν κάτοχο που αδιαφορούσε για το αυτοκίνητο του ή δεν είχε χρήματα να το συντηρήσει. 
Η κακή εξωτερική κατάσταση σημαίνει πως θα πρέπει να διαπραγματευτείτε την τιμή μιας και τα μαζέματα κοστίζουν. Στο εσωτερικό ισχύουν παρόμοια πράγματα. Γδαρμένα πλαστικά, ξεφτισμένες ταπετσαρίες, εξαρτήματα που λείπουν, σίγουρα θα πρέπει να σας προβληματίσουν.

Οι επόμενοι δυο τομείς που θα θίξουμε θέλουν είτε έμπειρο μάτι, είτε επαγγελματία. 
Ο πρώτος είναι η φανοποιεία. Είναι πολύ σημαντικό όταν αγοράζουμε και πληρώνουμε ένα αυτοκίνητο σαν ατρακαριστο, να είναι. 
Από την άλλη αν έχουμε βρει κάποιο μοντέλο που έχει επισκευαστεί καλά από κάποια ζημιά μικρής έκτασης και η τιμή είναι καλύτερη τότε δεν υπάρχει λόγος να το απορρίψουμε. Αν για παράδειγμα είναι βαμμένοι ξανά οι προφυλακτήρες από γρατζουνιές ή δυο πόρτες δεν υπάρχει πρόβλημα. 
Αν από την άλλη έχουν βαφτεί κομμάτια όπως το καπό, η πίσω πόρτα, ο ουρανός τότε θα πρέπει να σιγουρευτεί ότι δεν προέρχονται από κάποια ζημία που δεν είχε μεγαλύτερη έκταση. Τα παραπάνω καλό είναι να γίνουν από κάποιον φανοποιό της εμπιστοσύνης σας.

Ο δεύτερος τομέας είναι τα μηχανικά μέρη
Ξεκινάμε από το απλούστερο, που είναι το βιβλίο service. Στην αγορά κυκλοφορούν πολλά αυτοκίνητα με γυρισμένα km και ψεύτικα βιβλία συντήρησης. Θα πρέπει λοιπόν να διασταυρώσετε πως το βιβλίο που σας παρουσιάζουν είναι αληθινό και ενημερωμένο. 
Αν για παράδειγμα στο κοντέρ γράφει 61.000 km και στο βιβλίο έχει τελευταία ενημέρωση το 2010 στα 60.000 km τότε μάλλον κάτι δεν πάει καλά. Αν δεν υπάρχει βιβλίο συντήρησης τότε τα πράγματα γίνονται πιο δύσκολα. 
Δικαιολογίες όπως μου το έκλεψαν θα πρέπει να σας προβληματίσουν. Πάλι το ερώτημα θα κληθεί να απαντήσει ένας επαγγελματίας. Ακόμα και αν υπάρχει βιβλίο θα πρέπει το αυτοκίνητο να ελεγχθεί από επαγγελματία μηχανικό. 
Αν δεν έχετε κάποιο γνωστό απευθυνθείτε σε ένα εξουσιοδοτημένο συνεργείο της εταιρίας που είναι το μοντέλο που σας ενδιαφέρει και ποτέ μην αφήσετε τον πωλητή να σας υποδείξει μηχανικό για τον έλεγχο. 
Είναι πιθανό να έχει συνεννοηθεί, ώστε να σας αποκρύψει μέρος της αλήθειας. Θα πρέπει να τσεκάρει το αυτοκίνητο για φθορές, για διάβρωση αλλά και αν τα μηχανικά μέρη είναι σε καλή κατάσταση. 
Σε αντίθετη περίπτωση θα πρέπει να σας κοστολογήσει τις ζημιές και να διαπραγματευτείτε την τιμή, αν αξίζει.
Τελειώνοντας από τους παραπάνω ελέγχους θα πρέπει να έχετε μια πλήρη εικόνα της κατάστασης του αυτοκινήτου αλλά και αν αξίζει να δώσετε τα χρήματα που σας ζητούν. 
Η παραπάνω διαδικασία είναι μονόδρομος και δεν πρέπει να θεωρηθεί σαν πολυτέλεια. Έχουμε συναντήσει στο παρελθόν αρκετές περιπτώσεις αγοραστών που μετάνιωσαν την αγορά τους.

2 σχόλια: